מסלול Imaging

​לעשות כמו - מדמיון למציאות

מסלול בלמידה סינכרונית וא-סינכרונית באמצעות הרשת המקוונת.

שלבים:

  • מידול אוביקט

  • מידול דמות

  • מידול מבנה

  • פרויקט (PBL)

  • הרצאת מבוא - חשיפה לתלת ממד. 

דפוס תלת ממדי - הכרות עם עולם ההדמיה המידול והתכנון התלת ממדי. הרצאת חשיפה לדפוס התלת ממדי לסוגיו וכלי התכנון וההדמיה התלת ממדים בהיבטים של תעשייה, מסחר, חינוך, ובידור. כיום ובעתיד הקרוב.

  • מקבץ ראשון - מידול אוביקט(6 שעורים)

בחלק זה יחשפו התלמידים לשיטות וכלים מעולם המידול התלת ממדי ויתרגלו פקודות בסיסיות בבניה. התוכנה הנלמדת (Tinkercad ) מיועדת למתחילים ואין צורך בידע קודם. בסופו של מקבץ זה התלמיד יוכל למדל אוביקט (לוח שחמט מעוצב באופן אישי למשל) וילמד מידול ראשוני ובסיסי, נבין מהו שיכפול אוביקט, כיצד מגדילים ומקטינים פרופורציות במרחב בו אין גודל, נבצע פעולות כמו החסרה, שינוי גוון, יצירת קבוצות ועוד. זהו שלב המעניק לתלמיד העצמה ובטחון בסביבת המחשב הגרפי. 

  • מקבץ שני - עיצוב דמות(6 שעורים)

יסודות בעיצוב, רישום ופיתוח דמות. יצירת כרזה או פוסטר אישים כתוצר סופי. התמודדות עם פיתוח דמות כתהליך של יצירתיות והתמדה. תהליך פיתוח הדמות מהווה כלי מעולה בתהליכי העצמה והגברת הערך העצמי של התלמידים. התהליך של יצירת דמות (AVATAR), המייצג של היוצר והצבתו במרחב ע״י שימוש ברקע המייצג את עולמו הדימיוני. תהליך זה משמש כדיאלוג בין הדמות ליוצר ומהווה אבן יסוד בדרכו של האמן וככלי להעצמה ולהגברת הערך העצמי אצל ילדים ונוער.

 

  • מקבץ שלישי - תכנון מבנה(6 שעורים)

תרגול נושאים כגון תכנון מבנה, הגדרת יעדים ומגבלות, קנה מידה ויחסיות. התבוננות ומחקר של מבנים מוכרים ובנייה קבוצתית של מודל מפורט. בשלב מתקדם זה נדרשים התלמידים לחלוקת משימות ועבודת צוות (חלוקה לצוותים ותתי משימות) . התרגול מעודד מיומניות של תקשורת בין אישית ותכנון משותףפיתוח ויזמות מבוסס תכנון, חשיבה עיצובית ועבודה שיתופית.

 

  • מקבץ רביעי - פרויקט(6 שעורים)

בשלב הסופי והמסכם הקבוצה תנהל ותבצע פרויקט משותף בחלוקת לתפקידים ולמשימות. בתרגיל המסכם הם יתבקשו להשתמש בתהליך עיצוב חדשני ומודרני Design thinking  כחלק מתהליך הפיתוח - הנושא או המטרה יבחרו על ידי הקבוצה או המורה המלווה ( מקבץ זה מיועד לגופים ומוסדות וחינוך בלבד ). שלבי הפרויקט:

  1. הגדרת הבעיה

  2. מחקר משתמשים ואמפטיה

  3. סיעור מוחות ופיתוח המוצר 

  4. ניסוי בדיקה וכמובן תיקונים

  5. הגשה ופרזנטציה 

  • מקבץ זה מועבר במסגרת המסלול המלא בלבד.

תכנים נלמדים
  •  Tinkercad  תוכנה ופונקציות בסיסיות למתחלים. פקודות הזזה, שינוי גודל, סיבוב, שכפול ושכפול חכם.
  • מידול והדמיה בתלת ממד - היכרות עם כלי העבודה ושיטות העבודה. חשיפה לשימושים שונים בטכנולוגית ה 3D הממוחשבת. למשל: יצור, הדמיה מדעית, משחקים וסרטים. בכל שיעור נחשוף טכניקה או שיטה חדשה בעזרת תרגילים ואתגרים מעולם המידול.
  • Design thinking  - תכנון, פיתוח ויזמות מבוסס חשיבה עיצובית ועבודה שיתופית, בתהליך פיתוח ועיצוב ממוקד משתמשים.
  • יסודות באומנות - הסיפור הדרמטי ופיתוח עלילה בשיטת  Imaging, ״המלך הוא מספר הסיפורים״. יסודות ברישום ועיצוב דמות (Avatar) וסצנה. לעשות כמו - תאטרון הבובות הדיגיטלי, אומנות ככלי בידי היזם ומעצבי המחר.

מבנה השעורים (לא כולל פרויקט)

  • מבוא  (10 דקות)

  • הדגמה  (5 דקות)

  • תירגול  (20 דקות)

  • שאלות הערות דגשים וסיכום  (10 דקות)

* התוכנה הנלמדת בקורס הינה תוכנה ברשת האינטרנט הניתנת להפעלה גם מהבית וגם בקבוצות. לפיכך, הילדים יוכלו להמשיך ולהשתמש בה גם לאחר סיום הקורס.

לתיאום תוכניות מותאמות מוסדות חינוך צור קשר בנייד או במייל

CONTACT US

Hacharov 49 st', Katzir, Israel.

© ArtFactory

Email: reuelmegged@gmail.com

050-6622212

  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram